Thursday, April 18, 2019

مضرات و خواص پیاز خام و پخته قرمز خوردن برای پوست و مو و کف پا و مردان چیست

خواص پیاز

خواص پیاز , خواص پیاز خام , خواص پیاز قرمز , خواص پیاز برای مو 
خواص پیاز بیشمار و آنقدر زیاد است که از دانستنش تعجب خواهی کرد . پیاز انواع مختلفی دارد که شامل پیاز سفید ، پیاز قرمز و پیازچه ها میشود . پیاز دارای ساختار متفاوتی است . ساختار پیاز پیچیده و چند لایه است . در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص پیاز خام و پخته قرمز خوردن برای پوست و مو و کف پا و مردان چیست برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

پیاز قرمز

پیاز قرمز یک منبع بزرگ از ویتامین های کا و سی و ب شش ، کلسیم ، منگنز ، آهن ، منیزیوم و پتاسیم است . پیاز مثل قرص های قوی ویتامین است . پیاز قرمز به بهبود شرایط افرادی که به آسم و آرتروز و حساسیت دچار هستند کمک میکند . پیاز قرمز دارای ترکیبی است به اسم اونیونین A که موجب فرو خواباندن فعالیت های سلول‌ های دستگاه ایمنی میشود .

خواص پیاز

بو کردن یک قسمت و تکه از پیاز میتواند به شما در متوقف کردن و کاستن از شدت خونریزی بینی کمک کند . پیاز میتواند به درمان بی خوابی کمک کند . شما میتوانید با مصرف روزانه یک عدد پیاز به رفع اختلال های خواب و بی خوابی کمک کنید . پیاز باعث بهبود دستگاه گوارش میشود . به همین خاطر اگر به مشکل های گوارشی دچار هستید میتوانید از پیاز استفاده کنید . پیاز موجب افزایش آزاد شدن شیره‌های گوارشی میشود و به این طریق مشکل را حل میکند . آب پیاز برای درمان پوست سوخته و جای نیش حشرات و نیش زنبور موثر است . گفته میشود که پیاز سرخ شده برای تسکین هر دردی موثر است . پیاز باید در روغن گیاهی مثل روغن کنجد و روغن کرچک سرخ شود . پیاز برای درمان اختلال های قاعدگی بسیار موثر است . شما میتوانید چند روز قبل از شروع دوره قاعدگیتان مصرف پیاز خام را شروع کنید .

خواص پیاز برای لاغری

برای کاهش وزن و لاغری میتوانید پیاز را وارد برنامه غذاییتان کنید . پیاز دارای فیبر فراوان است . اگر پیاز را به صورت خام و یا پخته مصرف کنید فیبرهای درون آن داخل دستگاه گوارشتان حجم دار شده و به همین خاطر باعث کاهش احساس گرسنگی در شما میشود . همینطور پیاز از مقدار تری گلیسیرید خون میکاهد . و از این طریق از انباشته شدن چربی در قسمت های مختلف بدن مانند ران و شکم جلوگیری میکند . اگر برای لاغری میخواهید پیاز را مصرف کنید بهتر است از روغن زیاد استفاده نکنید .

آنتی‌ اکسیدان پیاز

مواد شیمیایی گیاهی که با نام فوتوکمیکال‌ ها هم شناخته میشوند عبارتند از موادهای طبیعی که اصولا در سبزیجات و میوه ها یافت میشوند . فوتوکمیکال‌ ها دارای اثرات آنتی‌ اکسیدانی هستند . پیاز غنی ترین و بهترین خوراکی از لحاظ مقدار آنتی‌ اکسیدان است و میوه هایی مانند لیمو و انار و به لیمو و بلوبری و گوجه فرنگی و توت و توت فرنگی و پرتقال با وجود داشتن آنتی‌ اکسیدان بالا باز هم به گرد پای پیاز نمیرسند . یکی از علل این مقدار آنتی‌ اکسیدان در پیاز این است که دارای ترکیبات گوگردی است . این ترکیبات گوگردی موجب بوی بدی میشوند که پیاز میدهد .

پیاز و خواص ضد پیری

مزایای ضد پیری پیاز بسیار است . پیاز به علت داشتن ویتامین های سی و آ و ای و آنتی‌ اکسیدان ها یک محافظت کننده پوست در برابر اشعه UV است . پیاز از پیری زودرس و صدمه رادیکال‌ های آزاد پیشگیری میکند . یکی از غنی ترین و بهترین منابع کوئرستین ، پیاز است . آنتی‌ اکسیدان موجود در پیاز ، پوست شما را بدون چین و چروک نگه خواهد داشت . پیاز خاصیت ضد پیری دارد زیرا دارای فیتوکمیکال‌ های غنی از گوگرد است . همینطور اگر پوستتان را با آب پیاز ماساژ بدهید باعث افزایش گردش خون میشود . در نتیجه پوست شما درخشان و جوان میشود .

No comments:

Post a Comment